Medietorvet mener..

Hvad mener medietorvet om: DRs kampagne “Knald for Danmark” og generelt om kampagnejournalistik?

Sofie Munk Gauger:
Jeg synes, at Knald for Danmark var en mærkelig og tvetydig blanding af “vi vil bare gerne informere” og “vi vil gerne skubbe folk i en bestemt retning”

Nicolaj Pedersen:
Fyens Stiftidendes kampagne om afskaffelse af broafgiften over Storebælt gav mening! P4 Fyns Kbh-alarm gav mening. DR’s Knald for Danmark var bare latterligt med Humpty Dumpty ved roret.

Ulrik Baltzer:
Kampagnejournalistik kan være et problem, men kan også være ikke et problem.

Victor Juul Grønbæk:
Så må de også stille knald til rådighed!
Jeg synes såmænd, det er fint med kampagne journalistik, da DR muligvis er den sendeflade, der rammer bredest, og hvis de kan nikke genkendende til, at vi på sigt kan få et problem, såfremt der ikke fødes nok børn, så er det vel lige så meget en “public service” som så meget andet.

Ditte Vinterberg Weng:
Jeg ved ikke, hvad jeg synes om kampagnejournalistik generelt, men at køre en kampagne om at få flere børn samtidig med at to ministre går ud og siger, at børnefamilier skal tage sig sammen og ikke gå på deltid, det… Ja, det synes jeg måske er lidt fjollet. Og “Knald for Danmark”, for vi mangler et boost i befolkningstallet, men flygtninge er ikke velkomne her”… Altså… Jeg forstår det ikke. Jeg forstår. Ikke. Menneskelogik.